V článku sa dočítate o tom, ako iba 19 ročná umelkyňa Melina Wuggonig postupuje pri tvorbe realistického obrazu líšky, technikou airbrush s použitím farieb schmincke AERO COLOR® Professional.
Na tvorbu obrazu použila:
• Farby Schmincke AERO COLOR® Professional: Dark Brown 606, Teak Brown 064, Burnt Sienna 604, Sienna 601, Brazil-Brown 602, Smoke Black 072, Black 702, Olive Green 503, Ultramarine 402, SUPRA White Opaque 101
• Riedidlo: destilovaná voda
• Podklad: hliníková dibondová doska
• Airbrushová pištoľ: Iwata CM-Sb 0.18 a Iwata HP-B+. Veľkosť v rozmedzí od 0.18 do 0.3 mm.
• Ďalšie pomôcky: šedý jemný brúsny flis, odmastňovač a odstraňovač silikónu, papierová lepiaca páska na okraje, šablóna a kopírovací papier.
Tip: pri práci je dobré mať dve airbrushové pištole - jednu naplnenú bielou farbou a druhú farbou, s ktorou aktuálne pracujete.
Krok 1
Ako prvé si odstihneme hliníkovú dosku a prebrúsime povrch. Potom povrch dôkladne odmastíme a očistíme od nečistôt, čistenie opakujeme viackrát. Okraje dosky si prelepíme páskou, aby ostali čisté. Vytlačíme si šablónu v pomere 1:1 a pomocou kopírovacieho papiera prenesieme najdôležitejšie kontúry na dosku.
Krok 2
Najskôr začneme pracovať na rozmiestnení farebných tónov, tvarov líšky a ostatných základných línii. Použijeme destilovanou vodou rozriedenú čiernu farbu (odtieň Smoke black) AERO COLOR® Professional. Je veľmi dôležité urobiť prvú vrstvu tmavú, pretože v ďalších vrstvách budeme robiť viac a viac detailov so svetlejších odtieňov, aby sme dosiahli dostatočný kontrast. V tomto štádiu nie je dôležité zamerať sa na detaily, ale len nasprejovať zhruba tiene a snažiť sa zachytiť tvar hlavy líšky.
Krok 3
V tomto kroku nasprejujeme na tmavý pripravený podklad s AERO COLOR® Professional farby Burnt Sienna, Teak Brown a Brazil-Brown. Farebné odtiene sprejujeme podľa fotografickej predlohy, pričom sa snažíme o čo najvernejšiu reprodukciu. Farby sú intentívne a riedené destilovanou vodou. Dôležité je dbať na to, aby všetky biele miesta boli prekryté farbou, pretože v nasledujúcom kroku na vykreslenie srsti líšky použijme práve bielu farbu.
Krok 4
Teraz ideme na vykreslovanie detailov. Je to pravdepodobne najzložitejšia časť tvorby. Na nasprejovanie srsti zvieraťa, aby vyzerala ako skutočná, je nevyhnutná absolútna kontrola nad airbrushovou pištľou a umelecké cítenie tvarov každého chlpu. Požijeme farbu SUPRA White opaque rozriedenú destilovanou vodou, cca 20% vody a menej a napr. pištoľ Iwata CM-Sb 0,18, ktorou nasprejujeme jemné vlasy pod tlakom približne 2,5 baru.
Krok 5
Pri tejto práci je nevyhnutná trpezlivosť. Dôkladne prepracujeme štruktúru a "vyčešeme" jemné chlpy. V prvej vrstve maľovania srsti jednotlive chlpy nedávajte príliš blízsko seba, ale nechajte medzi jednotlivými chlpmi medzery. Pozorovanie fotografickej predlohy líšky akú dĺžku má srsť, ako je zatočená, a to ktorým smerom rastie, je nevyhnutné pre jej správne znázornenie. V tomto kroku tiež namaľujte oči a bielou zvýraznite odrazy. Na ňufáku veľmi jemne zvýraznite štruktúru malými bodkami a nechajte tmavé miesta na nose.
Krok 6
Takto by mala vyzerať prvá vrstva dokončenej srsti. Z väčšej vzialenosti zatmavte oblasť krku, vytvoríte tak hĺbku obrazu.
Krok 7
Ďalej vytvoríme druhú vstvru srsti rozriedenou farbou SUPRA White opaque. Čím viac jednotlivých chlpov pribúda tým je zložitejšie maľovanie ďalších. Budeme sa snažiť spraviť prepracovanú textúru srsti použitím jej správnych farebných odtieňov. Realistickou srsť robí jej prekrývanie, kríženie, vyrstanie chlpov z jedného prameňa. Dôležite je tiež nezamaľovať všetky medzery tak, aby sme videli spodnú vrstvu.
Krok 8
Nakoniec je čas na farbu. Keď smeuž spokojní s bielou srsťou, môžeme sa pustiť do jej maľovania. Použijeme na polovicu riedenú farbu AERO COLOR® Professional a sprejujeme ju vo vrstvách z väčšej vzdialenosti. Ako prvé použijeme odtieň Burnt Sienna, potom na vytvorenie kontrastu trocha odtieňu Brazil- Brown a Teak Brown. Ak nechceme, aby nám vznikla červená alebo hnedá hmlovina v bielych častiach srsti, môžeme použiť veľmi opatrne trocha farieb Ultramarine Blue a v oblasti krku Olive Green. Vytvoríme detaily na očiach a dáme líške jej výraz. Začneme pracovať na štruktúre dúhovky s bielou farbou. Potom použijeme farby Burnt Sienna a Sienna. Na vytvorenie prirodzeného kontrastu použijeme ešte čiernu farbu.
Krok 9
V poslednom kroku zvýrazníme svetlou farbou detaily. Namaľujeme fúzy farbou SUPRA White opaque. Zmiešaním farieb Sienna a SUPRA White, zas namaľujeme svetlé detaily. Snažíme sa maľovať len svetlé časti chlpov, už nezasahujeme do tmavých miest. Tmavé medzery v srsti môžme ešte prehĺbiť s farbou Dark brown, ak je to nevyhnutné.
Krok 10
Po vyschnutí farieb, môžeme odstrániť lepiacu pásku z okrajov obrazu.
Kto je Melina Wuggonig?
Melina má 19 rokov a pochádza z Carinthia v Rakúsku. Zbožňuje zvieratá, najmä kone. Keď mala 13 rokov prvýkrát sa pokúsila nakresliť zviera a portrét človeka podľa fotografie. V roku 2018 ju zaujala práca s airbrush a začala kombinovať kresbu s airbrush technikou. Od roku 2021 sa jej sen stal skutočnosťou, zo záľuby sa stala práca. Kreslí a maľuje realistické obrazy zvierat a ľudí rôznymi technikami, navrhuje prilby pre motorkárov, a tiež dizajn na motorky. Keďže študovala grafický dizajn tvorí aj logá, fiermné identity a propagačné materiály. Posledný rok začala s výučbou jej techniky airbrush na medzinárodnej úrovni.
Web: www.artbymelina.com
Instagram: @art_by_melina
Facebook: Art by Melina
Teaching, Návody auf Patreon: Art by Melina
Originál text v anglickom jazyku nájdete tu: https://www.schmincke.de/en/creative-blog/aero-color-prof-airbrush/article/fox-in-airbrush-technique-with-aero-color-professional-by-melina-wuggonig.html